Compass Fairs
  • Hjem
  • Webshop
  • Hvad vi gør
    Messer Events Kongresser Konference Idrætsarrangementer Shop-in-shop VIP-lounger
  • Udstyr
    Gulve Vægge Møbler Stande Scene Elektrisk udstyr Profilering
  • Vores tjenester
    Prosjektering Produktion af stande Grafisk design Standdesign
  • Inspiration
  • Nyheder
  • Om os
    Om os Vores team Referencer Kontakt os
  • Login Opret bruger
  • Dansk
    Danish DanishEnglish English
  • Hjem
  • Aftalevilkår

Aftalevilkår

  • Stand bestilling
  • Udlejning af udstyr
  • Annoncering
Stand bestilling

  1. Tilmeldingen registreres først, når arrangøren har modtaget en færdigt udfyldt og underskrevet messeaftale, eller når der er modtaget en bekræftelse via e-mail. Tilmeldingen er bindende, og udstilleren hæfter for den samlede standleje og tilmeldingsgebyret, Arrangøren kan uden at skulle anføre en årsag afvise tilmeldinger, uden derved at pådrage sig et erstatningsansvar. Ved betaling med kreditkort vil der blive opkrævet et ekstra gebyr på kr. 150,-.
  2. Arrangøren bestemmer, hvor standen placeres, men tager hensyn til udstillerens ønsker.
  3. Såfremt intet andet er aftalt, eller der anvendes en anden fremgangsmåde, skal arrangørens tilgodehavende indbetales på følgende måde: Tilmelding og standleje faktureres ca. 8 uger, før messen starter, og hele beløbet forfalder 10 dage senere. Efter denne dato forbeholder arrangøren sig retten til at udleje standen til andre udstillere.
  4. a) Manglende overholdelse af betalingsbetingelserne medfører, at man mister retten til at disponere over det tildelte standareal, og den udestående fordring vil blive sendt til inkasso. I så fald har arrangøren ret til at disponere over det tildelte standareal for udstillerens regning.
    b) Såfremt udstilleren på trods af, at standlejen er betalt, ikke kan/vil udstille eller udebliver fra messen, vil standen blive overdraget til arrangøren kl. 12.00 på åbningsdagen. Dette vil ikke medføre tilbagebetaling af standlejen.
  5. Det er ikke tilladt at fremleje standarealet. Kun tilmeldte virksomheder kan deltage i messen.
  6. a) En stand leveres som standard med side- og bagvægge ind mod nabostanden samt frontbærere. Standen kan have 1-3 åbne sider, afhængigt af standens placering.
    b) Åbne stande (øer) leveres uden vægge.
    c) Udendørsstande opbygges af udstilleren selv. Indretning og udstyr til standen er ikke inkluderet i prisen for standleje.
  7. Stande i to etager eller standopbygninger, der er højere end standardvæghøjden 2,5 m, skal godkendes af arrangøren på forhånd. Der må forventes omkostninger til at forhøje væggen ind mod nabostanden. Prisen pr. m2 for den ekstra etage andrager 50% af den ordinære kvadratmeterpris.
  8. Arrangøren forbeholder sig retten til at afslutte tilmeldingen eller eventuelt reducere det registrerede areal, hvis hele messearealet er udsolgt på et tidligt tidspunkt. Standareal anvises til de forskellige produktgrupper i det omfang, det er muligt.
  9. Arrangøren er berettiget til at ændre tidspunktet for messens afholdelse, uden at kontrakterne af den årsag kan kræves annulleret. Besked om ændring af tidspunkt skal sendes til udstillerne senest én kalendermåned forud for det oprindeligt fastsatte tidspunkt.
  10. Der må kun udstilles varer og serviceydelser, der er tilmeldt til messen. I løbet af messen kan de udstillede produkter ikke fjernes fra standen uden arrangørens skriftlige samtykke. Arrangøren kan uden begrundelse kræve, at udstillede varer og serviceydelser, der ikke er omfattet af messens hovedområder, fjernes.
  11. Plakater og lignende må ikke sættes op uden for det tildelte standareal. Aktivt salg, vareprøver og reklamematerialer skal begrænses til egen stand. Det er heller ikke tilladt at foretage aktivt salg på gangarealerne eller at uddele reklamematerialer eller lignende ved indgangen til messehallen. Overtrædelse medfører et gebyr på kr. 3.000,-.
  12. a) Demonstrationer, uddeling af vareprøver, brug af AV-udstyr, højtalere og lignende skal udføres uden at være til gene for nabostanden eller omgivelserne. Eventuelle klager rettes til arrangøren, som træffer afgørelsen.
    b) Det er ikke tilladt at sælge mad og/eller drikkevarer fra eller på standen uden forudgående tilladelse fra arrangøren. Tilberedning og eventuel uddeling af smagsprøver skal godkendes af arrangøren i god tid, før messen åbner
  13. a) Det er ikke tilladt at sætte egne WiFi-netværk op i messehallerne. Trådløse routere eller adgangspunkter, som bliver sat op, vil blive konfiskeret uden forudgående varsel, idet det forringer det eksisterende trådløse netværk for alle andre på messen.
    b) Balloner fyldt med helium er ikke tilladt på boligmessen. Hunde har ikke adgang til messehallerne.
  14. Udstillere, som sælger varer eller serviceydelser på messen, skal være momsregistrerede. Udenlandske udstillere, der sælger produkter/tjenesteydelser direkte til forbrugerne, skal af samme årsag være tilmeldt Skat via afgiftspligtig norsk repræsentant. Udenlandske udstillere, som ikke er omfattet af EØS-reglerne, og som sælger varer direkte til forbrugerne, skal have en gyldig arbejdstilladelse.
  15. Udstillerinformation og netbutik til bestilling af standudstyr findes på www.compassfairs.dk. Her kan du også finde Vilkår og Betingelser for Leje.
  16. Udstilleren er ansvarlig for skader, der påføres bygninger, indretning, anlæg og personer. Myndighedernes og arrangørernes anvisninger og instruktioner skal følges nøje.
  17. Forhold, som ligger uden for arrangørens kontrol, heriblandt afbrydelser i strøm-, vand-, varmeforsyning samt afbrydelser af tele- og kommunikationslinjerne såvel som situationer, der kan betegnes som force majeure, giver ikke udstilleren ret til at kræve erstatning eller refusion af standleje.
  18. Arrangøren sørger for vagthold i de perioder, hvor messen bygges op, mens messen afholdes, og mens messen nedtages, men påtager sig intet ansvar for udstillede varer, udstyr eller tredjemands ejendom. Udstilleren må til enhver tid sørge for dækning via alle nødvendige forsikringer. Det gælder også, hvis en repræsentant for Compass Fairs AS håndterer produktet/varen.
  19. a) Udstilleren skal selv sørge for transport, opbygning, nedtagning, opbevaring, pakning og borttransport af sin egen udstilling. Alle varer skal være mærkede med udstillerens navn, standnummer og adresse.
    b) Udstilleren forpligter sig til at sætte sig ind i de for messen gældende opstillings-/nedtagningstider. Såfremt standen ikke er nedtaget og standpladsen ryddet før nedtagningsperioden slutter, kan arrangøren sørge for dette på udstillerens regning og risiko.
  20. Arrangøren sørger for rengøring af de indendørs messegange. Rengøring af egen stand skal bestilles separat og udføres for udstillerens regning.
  21. Såfremt varers og udstyrs vægt overstiger 400 kg/m2, skal dette angives på forhånd. Udstilleren skal dække alle udgifter til de nødvendige forstærkninger. Arrangøren forbeholder sig retten til at afvise specielt tunge udstillingsgenstande.
  22. Nedtagning er ikke tilladt i messens åbningstider. Overtrædelser medfører et gebyr på kr. 3.000,-.
  23. Alle fotos/videoer, som arrangøren tager under messeperioden, kan uden samtykke anvendes i arrangørens egen markedsføring.
  24. Arrangøren er berettiget til at aflyse messen, forudsat at der foreligger en rimelig grund. Som rimelig grund anses f.eks., at der kun tilmelder sig et uforsvarligt lille antal udstillere, eller at arrangøren har grund til at antage, at publikumsantallet vil blive uforsvarligt lavt.  Før aflysning skal de tilmeldte udstillere så vidt muligt have mulighed for at udtale sig. I tilfælde af aflysning refunderes tilmeldingsgebyr og standleje. Eventuelle øvrige udgifter og eget arbejde, som udstillerne pådrager sig i anledning af messen, refunderes ikke.
  25. I øvrigt forudsættes det, at udstilleren overholder norsk lovgivning og indhenter de nødvendige tilladelser forbundet med messen fra de ansvarlige myndigheder.
  26. Arrangøren fraskriver sig ethvert ansvar for eventuelle fejl i tryksager eller elektroniske informationsmaterialer om messen.

Udlejning af udstyr

1. Lejeaftalens varighed

Udlejeren leverer de bestilte produkter på lejerens sted efter nærmere aftale. Produkterne vil derefter være lejerens ansvar til og med arrangementets sidste dag. Lejeren må ikke udleje produkterne til tredjepart uden udlejerens skriftlige samtykke. Lejeren leverer produkterne tilbage til udlejeren ved at lade dem stå på det sted, hvor de blev leveret. Såfremt der foreligger en rimelig årsag, kan udlejeren kræve de udlejede produkter returneret på et tidligere tidspunkt end nævnt ovenfor. De udlejede produkter skal leveres tilbage i samme stand, som de befandt sig i ved starten af lejeforholdet.

2. Opgørelse over pålagte omkostninger i forbindelse med lejeforholdet

Lejeren accepterer, at udlejeren kan kræve betaling ham/hende for de serviceydelser, som lejeren har skrevet under på, samt for de forhold, der følger af denne kontrakt, enten via kreditkort eller almindelig faktura. Udlejeren kan kræve anden, relevant sikkerhedsstillelse. I tilfælde af misbrug af de lejede produkter kan udlejeren efterfølgende trække gebyrer og salærer opstået i forbindelse med inkasso såvel som morarenter fra lejerens bankkonto.

3.Omkostninger afholdt i forbindelse med lejeaftalen

Lejeren forpligter sig til at betale lejeafgift og yderligere fordringer anført i lejeaftalen samt Udlejers udgifter til inddrivelse af lejerens forpligtelser, herunder de gebyrer, som lovgivningen til enhver tid tillader ved inddrivelse af sådanne beløb. Ved for sen betaling påløber der morarenter i henhold til lov om renter ved for sen betaling i perioden mellem forfaldsdato og modtagelse af betaling.

4. Udlejers pligter/reklamation

Udlejeren forpligter sig til at stille de bestilte lejeprodukter til rådighed for lejeren på det aftalte tidspunkt og sted. Udlejeren garanterer ikke levering af produkter, der bestilles efter udløbet af bestillingsfristen for det pågældende arrangement. Lejeprodukterne skal være i god stand. Lejeren har pligt til i det omfang, det er muligt, at kontrollere produkterne umiddelbart efter, at de er stillet til rådighed for lejeren. Lejeren mister sin ret til at påberåbe sig misligholdelse, det være for mangler eller forsinkelser, såfremt han/hun ikke inden for en rimelig tid efter, at lejeren har opdaget eller burde have opdaget misligholdelsen, giver udlejeren besked om, hvilken form for misligholdelse, der er tale om. Såfremt udlejeren ikke opfylder sine forpligtelser i henhold til aftalen, kan han/hun kræve, at udlejeren for egen regning afhjælper manglen, såfremt det er muligt uden at påføre udlejeren urimelige omkostninger eller ulemper. Selv om lejeren ikke kræver det, kan udlejeren for egen regning rette mangler eller foretage en ny levering, hvis det kan ske uden væsentlig ulempe for lejeren. Såfremt afhjælpning eller ny levering ikke er mulig eller ikke kan foretages inden for en rimelig tid efter, at lejeren har gjort opmærksom på manglen, kan lejeren kræve et forholdsmæssigt afslag i prisen. I tilfælde af væsentlig misligholdelse kan lejeren annullere lejeaftalen. Lejeren kan ikke annullere lejeaftalen, medmindre han/hun giver udlejeren besked om annullering inden for en rimelig tid, efter at han/hun fik eller burde have fået kendskab til misligholdelsen.

5. Lejers pligter

Lejeren forpligter sig til at behandle og anvende lejeprodukterne på forsvarlig vis og ikke

  • skrue eller klæbe genstande fast på vægge, profiler eller andre lejeprodukter,
  • spilde mad- og drikkevarer på tæpper,
  • adskille sammenskruede dele af udstyret,
  • på anden måde misligholde, så udstyrets værdi forringes, eller påfører udlejeren omkostninger til rengøring eller reparation af udstyret.

Såfremt lejeren behandler lejeprodukterne forsømmeligt, vil han/hun skulle dække udlejerens fulde tab svarende til produktets indkøbspris.

6. Omfanget af lejers ansvar for skader i lejeperioden

Lejeren er økonomisk ansvarlig for alle udgifter, der måtte opstå for udlejeren i forbindelse med rengøring, reparationer og transport på grund af skader og/eller hærværk mod lejeprodukterne i lejeperioden.

7. Uforudsete hændelser

Forhold eller hændelser, som er uden for udlejerens kontrol, såsom afbrydelser af strøm-, vand-, eller varmeforsyningen samt afbrydelser af telefon- og kommunikationslinjer og situationer, der kan betegnes som force majeure giver ikke lejeren ret til at kræve erstatning eller refusion af udgifter forbundet med lejeforholdet.

8. Bestillingsfrist

Bestillinger, som modtages efter udløbet af den ordinære bestillingsfrist, medfører ekstraarbejde, fornyet planlægning og ændringer i forbindelse med transport/logistik. Efter udløbet af den ordinære bestillingsfrist vil egne priser for leverancer, der må behandles separat, være gældende.

9. Afbestillingsfrist

Inden for bestillingsfristen (se pkt. 8) har lejeren en afbestillingsfrist på 5 arbejdsdage, efter at levering har fundet sted. Udstyr, som bestilles efter bestillingsfristen, vil blive faktureret, selv om lejeren ikke anvender det.

Annoncering

  1. Bestillingen af annoncen registreres først, når arrangøren – herefter kaldet udgiveren – har modtaget en ordrebekræftelse og accepteret via e-mail.
  2. Bestillingen af annoncen er bindende, og udstilleren hæfter for annoncens værdi.
  3. Udgiveren er berettiget til at afvise bestillingen af annoncen uden dermed at påtage sig et erstatningsansvar, hvis annoncens indhold er i strid med norsk lovgivning og vore etiske regler. Udgiveren afgør, hvor annoncen placeres, medmindre andet er angivet i ordrebekræftelsen, men tager hensyn til annoncørens ønske.
  4. Annoncematerialet skal leveres til udgiveren i henhold til de i ordrebekræftelsen angivne specifikationer og inden udløbet af den frist, der er angivet for levering af materialer. Såfremt udgiveren skal fremstille/producere annoncen, beregnes et produktionstillæg for grafisk arbejde. Alle materialer, der skal produceres af udgiveren, vil blive sendt til annoncøren til godkendelse, før det trykkes. Det er annoncørens ansvar at godkende den tilsendte korrektur før den angivne frist. Udgiveren påtager sig intet ansvar for modtaget, færdigt materiale eller annoncemateriale, der ankommer efter fristens udløb.
    1. Omkostningerne til annoncen inklusive eventuelle produktionsomkostninger faktureres ca. én uge efter udgivelsesdatoen, og hele beløbet forfalder til betaling 10 dage senere.
    2. Annoncer, der bestilles samtidigt med tilmelding til messen, faktureres ca. 8 uger før messens start sammen med messearrangørens omkostninger og forfalder til betaling 10 dage senere.
  5. Såfremt betalingsbetingelserne ikke overholdes, vil de udestående beløb blive overgivet til inkasso.
  6. Udgiveren har ret til at ændre tidspunktet for messeavisens udgivelse, uden at det berettiger til annullering af en bestilt annonce. Annoncøren skal have besked om det ændrede tidspunkt senest én kalendermåned forud for det oprindeligt fastsatte tidspunkt.
  7. Annoncøren skal være momsregistreret. Udenlandske annoncører, der skal sælge produkter/serviceydelser direkte til forbrugeren, skal derfor være registreret hos Skat gennem en afgiftspligtig norsk repræsentant. Udenlandske annoncører, der ikke er omfattet af EØS-reglerne, og hvis annoncering henvender sig direkte til forbrugerne, skal have en arbejdstilladelse i henhold til gældende regler.
  8. Forhold, der ligger uden for udgiverens kontrol, dvs. situationer, der kan betegnes som force majeure, giver ikke annoncøren ret til at kræve erstatning eller tilbagebetaling af annonceudgifterne.
  9. I tilfælde af fejl i annoncen, som skyldes udgiveren, er annoncøren berettiget til at kræve erstatning udover udgiften til annoncen.
  10. Udgiveren har ret til ikke at aflyse udgivelsen af messeavisen, forudsat at der foreligger en rimelig grund. Før en aflysning skal annoncøren have besked om aflysningen senest 14 dage før messen starter, så annoncøren kan foretage andre markedsføringsaktiviteter. Ved aflysning tilbagebetales eventuelt betalte annonceringsudgifter. Eventuelle omkostninger, som annoncøren har haft i forbindelse med annonceringen, tilbagebetales ikke.
  11. Udgiveren fralægger sig ethvert ansvar for eventuelle fejl i trykte eller elektroniske informationsmaterialer om messen.

Scandinavia
Compass Fairs

Med mere end 25 års erfaring, er vi idag Skandinaviens største messearrangør med afdelinger i Danmark, Norge & Sverige.


+45 7462 9440

info@compassfairs.dk

DIBS
Visa
Mastercard
Dankort
Nets
Vi er en kreditværdig virksomhed baseret på Bisnodes kreditvurderingssystem. Vurderingen er foretaget ud fra en mængde forskellige beslutningsregler. Oplysningerne bliver opdateret dagligt via Bisnodes database. Kreditvurderingen af virksomheden er således altid aktuel.
Norway

Oslo

Industriveien 19
2020 Skedsmokorset
Norge

Trondheim

Heggstadmoen 47
7080 Heimdal
Norge

Denmark

Rødekro

Brunde Vest 17
6230 Rødekro
Danmark

København

Stamholmen 192
2650 Hvidovre
Danmark

Odense

Gråbrødre Plads 3-5
5000 Odense C
Danmark

Sweden

Göteborg

Vattenverksgatan 2
415 02 Göteborg
Sverige

Copyright © Compass Fairs AS | CVR Nr. 28 88 67 56 | Alle rettigheder forbeholdes. Vilkår og betingelser | Cookies | Fortrolighedspolitik

Crafted by Moka

Sprog