Udlejeren leverer de bestilte produkter på lejerens sted efter nærmere aftale. Produkterne vil derefter være lejerens ansvar til og med arrangementets sidste dag. Lejeren må ikke udleje produkterne til tredjepart uden udlejerens skriftlige samtykke. Lejeren leverer produkterne tilbage til udlejeren ved at lade dem stå på det sted, hvor de blev leveret. Såfremt der foreligger en rimelig årsag, kan udlejeren kræve de udlejede produkter returneret på et tidligere tidspunkt end nævnt ovenfor. De udlejede produkter skal leveres tilbage i samme stand, som de befandt sig i ved starten af lejeforholdet.
Lejeren accepterer, at udlejeren kan kræve betaling ham/hende for de serviceydelser, som lejeren har skrevet under på, samt for de forhold, der følger af denne kontrakt, enten via kreditkort eller almindelig faktura. Udlejeren kan kræve anden, relevant sikkerhedsstillelse. I tilfælde af misbrug af de lejede produkter kan udlejeren efterfølgende trække gebyrer og salærer opstået i forbindelse med inkasso såvel som morarenter fra lejerens bankkonto.
Lejeren forpligter sig til at betale lejeafgift og yderligere fordringer anført i lejeaftalen samt Udlejers udgifter til inddrivelse af lejerens forpligtelser, herunder de gebyrer, som lovgivningen til enhver tid tillader ved inddrivelse af sådanne beløb. Ved for sen betaling påløber der morarenter i henhold til lov om renter ved for sen betaling i perioden mellem forfaldsdato og modtagelse af betaling.
Udlejeren forpligter sig til at stille de bestilte lejeprodukter til rådighed for lejeren på det aftalte tidspunkt og sted. Udlejeren garanterer ikke levering af produkter, der bestilles efter udløbet af bestillingsfristen for det pågældende arrangement. Lejeprodukterne skal være i god stand. Lejeren har pligt til i det omfang, det er muligt, at kontrollere produkterne umiddelbart efter, at de er stillet til rådighed for lejeren. Lejeren mister sin ret til at påberåbe sig misligholdelse, det være for mangler eller forsinkelser, såfremt han/hun ikke inden for en rimelig tid efter, at lejeren har opdaget eller burde have opdaget misligholdelsen, giver udlejeren besked om, hvilken form for misligholdelse, der er tale om. Såfremt udlejeren ikke opfylder sine forpligtelser i henhold til aftalen, kan han/hun kræve, at udlejeren for egen regning afhjælper manglen, såfremt det er muligt uden at påføre udlejeren urimelige omkostninger eller ulemper. Selv om lejeren ikke kræver det, kan udlejeren for egen regning rette mangler eller foretage en ny levering, hvis det kan ske uden væsentlig ulempe for lejeren. Såfremt afhjælpning eller ny levering ikke er mulig eller ikke kan foretages inden for en rimelig tid efter, at lejeren har gjort opmærksom på manglen, kan lejeren kræve et forholdsmæssigt afslag i prisen. I tilfælde af væsentlig misligholdelse kan lejeren annullere lejeaftalen. Lejeren kan ikke annullere lejeaftalen, medmindre han/hun giver udlejeren besked om annullering inden for en rimelig tid, efter at han/hun fik eller burde have fået kendskab til misligholdelsen.
Lejeren forpligter sig til at behandle og anvende lejeprodukterne på forsvarlig vis og ikke
Såfremt lejeren behandler lejeprodukterne forsømmeligt, vil han/hun skulle dække udlejerens fulde tab svarende til produktets indkøbspris.
Lejeren er økonomisk ansvarlig for alle udgifter, der måtte opstå for udlejeren i forbindelse med rengøring, reparationer og transport på grund af skader og/eller hærværk mod lejeprodukterne i lejeperioden.
Forhold eller hændelser, som er uden for udlejerens kontrol, såsom afbrydelser af strøm-, vand-, eller varmeforsyningen samt afbrydelser af telefon- og kommunikationslinjer og situationer, der kan betegnes som force majeure giver ikke lejeren ret til at kræve erstatning eller refusion af udgifter forbundet med lejeforholdet.
Bestillinger, som modtages efter udløbet af den ordinære bestillingsfrist, medfører ekstraarbejde, fornyet planlægning og ændringer i forbindelse med transport/logistik. Efter udløbet af den ordinære bestillingsfrist vil egne priser for leverancer, der må behandles separat, være gældende.
Inden for bestillingsfristen (se pkt. 8) har lejeren en afbestillingsfrist på 5 arbejdsdage, efter at levering har fundet sted. Udstyr, som bestilles efter bestillingsfristen, vil blive faktureret, selv om lejeren ikke anvender det.